rustdag na pechdag

24 mei 2014 - Newbury, Verenigd Koninkrijk

Gisteren 114 km door prachtig landschap naar Newsbury waar ik vandaag mijn rustdag hou. Niet om te rusten maar om alles schoon te maken en te vervangen.

De tocht  grotendeels langs het Keneth Evon kanaal was prachtig,maar bij vlagen zeer modderig en erg smal.Door een paar flinke regenbuien(gelukkig regenpak niet voor niks meegenomen) zie ik bijna mijn eigen fiets niet meer.Door het vele klimmen en daarna dalen zijn de remmen door alle modder helemaal op. Om 18.00u stuurde iemand mij ook nog eens 7 km de verkeerde kant op naar de camping,hij dacht natuurlijk laat die man maar lekker afdalen en had volgens mij op 7 km een stuk glas op de weg gelegt dus mijn  eerste lekke band.Alle bepakking eraf en een nieuwe binnenband erin.Nu was die bepakking er al 4 x afgeweest omdat men op Engelse padden hekken plaatst waar geen fiets door kan dus alles tillen. Gelukkig ben ik vrij geduldig dus geen probleem.Om half tien op de camping en daar voor 2 nachten geboekt voor 12 pond dus dat valt mee. Nu in de Library kijken of ik er foto's op krijg maar ben bang van niet. Marian bedankt voor je telefoontje en al je mailtjes want het blijft toch ook wel een missen hoor! valt mee he? Ook heb wattsappen met de kinderen is een heerlijk al heb ik niet overall Wifi.Verder is de ontmoeting met mensen net zo mooi als de omgeving. Zo ik ga stoppen want de tijd is op ,anders type ik alles voor niks.Morgen op weg richting Bath. Nu gauw naar de fietsenmaker in Newbury en de stad bezoeken. Groeten uit schitterend Engeland. Ps voor Gradus op vlak Engeland al 2100 hoogtemeters en de heuvels moeten nog komen. Nu al tussen de 7 en 14 %.

1. Gradus en Sjanie:
    24 mei 2014
    Oh, dat lees ik maar graag: fout rijden.... jij weet het toch veeeel beter dan een GPS; die lekke band: dat gaatje gaat zeker weer geplakt worden met een plakker van wel 2mm. Die 14% is voor jou een ''eitje'' met de bekende 2 vingers in de neus. Als je thuis ben gaan we wel een keer mountainbiken: die bagger en klimmetjes ben je al gewend: goed zo!!
    Lekker relaxen en succes. Daaaaaaaaaaaag
  2. Hans en Marian:
    24 mei 2014
    Zo,n GPS in de stad is niks ,zie te weinig verkeer dan haha.En deze keer geen plakkertje van 2 mm maar een nieuwe band ga er op vooruit he ?
  3. Mea van Dijk:
    24 mei 2014
    Hansje Hansje, dat rijden in de regen is toch fijn wordt alles weer schoon.
    Sterkte voor de komende tijd in de regen maar wel genieten hoor. Wij eten morgen wel een Bossche Bol op jou!!!
    groetjes Mea
  4. Ad Kelders:
    25 mei 2014
    Hoi Hans,
    Dat is wel even afzien in de engelse blup maar de omgeving is mooi, nu maar hopen dat dit je enigste lekke band is.
    relax pak een lekker biertje en hou het LINKS.
  5. Michiel:
    25 mei 2014
    Hallo Pellè!

Wat leuk om je blogs te lezen en ook tof om de foto's te zien! Knap dat je je geduld goed kunt bewaren: dat is ook wel nodig als Feyenoord supporter lijkt me ;)

Geniet er nog van en ik blijf je volgen.

Gr,
    Schöne
  6. A3:
    26 mei 2014
    Dag Hans,

Nog even snel 'n hartelijke groet!
    Want.... we gaan n.l. zo ook fietsen!

WATERFIETSEN!

Keep on rolling....

Doei.

Bart en A3.
  7. Marian:
    26 mei 2014
    heb je al mooie veren gevonden voor mij?
  8. Yvette:
    4 juni 2014
    Jeetje, bikkeltje, hoor!! Het klinkt echt allemaal prachtig! Maar volgens mij gaat het steeds mooier worden!